Monday, April 12, 2010

Architechture interview

Last saturday i was called for this interview
Its for Sarjana Muda Sains (senibina)
Fyi,one of my bestfriend Fazliyana got this too
I was so freakin excited but then it was not what i expected it to be

My friend happen to write about her interview too
and if you hadn't read it yet,here's the link http://charlottepaniccrew.blogspot.com/
And try to compare my interview and her's ok? =)
oh,and my interviewers are both woman

1. The interview was in bahase melayu
I tried about 2 or 3 times to speak in english with them
but they seemed to prefer it in malay.
Buang mase aku practise ckp b.inggeris dlm bilik lame-lame

2. They asked me am i going to cry because i miss my mom =/
it sounded like this "awak tak takot ke,nnt kalau dpt jaoh..mesti awk rindu mak awk mesti awk menangis..
rindu mak." dengan nade sinis ok? haha..but then i tell her "sy cube la
berusaha,kalau xsampai bile2 xmaju =P

3. Awak main barbie doll tak?
whut???and then they asked me whether i like my doll house

4. They asked me which place that you go in malaysia that you like
I said kelip-kelip at kuala selangor and then one of the interviewer said
"uu..tempat aku tu" sambil angkat2 kening

5. I was asked(FORCED) to sing
I told them my voice is bad but they keep forcing me
so i sang nobody by wonder girls.
muke rase tebal berlapis-lapis nk mampos

6. Do you know any malaysian architect?
I told them that i surfed the internet(saje r sbnrnye nk keco kt die aku ade buat research)
and the name that came out the most is ken yeang
and then she went "alaa...tu cine.."



There is a lot more questions but never mind..
overall,if you are attending an interview,just be yourself
you'll be answering the question with no problems
=))

8 comments:

  1. "so i sang nobody by wonder girls."

    okay myn.. (hahahah!)
    anyway welcome welcome welcome to the world of blogger!! ^-^

    ReplyDelete
  2. sukeeeeee bace pasal intrvw nii C:

    ReplyDelete
  3. nobody nobody but YOU! hahaha. lawak gila! kt x dpt bayangkan o! hahah.
    eip, ada baca emel yg aisya bg?

    ReplyDelete
  4. hanan : thankiu hanan yg excited!

    anis : suke? ehehe malunye~~

    mayah : jgn r..malu gile kot!oh kte dh dpt emel tu

    ReplyDelete
  5. wuuuuuuu. min dah ade blog sea-oat! haha. gile ah. welkam to de kelub bebeh. let's get poppin poppin' ! ho yeah.

    ehem. best gila interview kau. soklan pn mcm fun je. jeles nok. haha. well, i hope you get the chance ouh. architecture tuuuu. gile ah. haha :p

    anyway, hwaiting ! :]

    ReplyDelete
  6. lala : excited abes! hahaha
    tu la..hrp dpt arkitek tuh AMIN =D

    ReplyDelete
  7. huh? bpk bodo soklan! haha. siap nyanyi lagi!
    aku rse kalo ckp b.i die x tny soklan bodo tue sbb nnt kene pike ayat pe nk ckp dgn grammar lagi ;p
    tapi2 bestnyeee interviewer kau! gudluck my bf ^^,

    ReplyDelete
  8. faz: sbnrnye xdelah best sgt..byk jgk aku kene hentam cume aku xtulis kt sini. =P aku nk cite kt ko direct r tp ko keje..ekekeke

    ReplyDelete